Vizuální styl a přesnost zobrazení
ZWCAD > Nápověda > Zobrazení a navigace > Vizuální styl a přesnost zobrazení
Vizuální styl objektu řídí vizuální efekt kreslení v prostoru a lze jej upravit změnou souvisejících nastavení, aby se dosáhlo optimálního efektu zobrazení. V ZWCADu můžete použít zadaný vizuální styl pro zobrazení a nastavit hladkost oblouku.
Vyberte předdefinovaný vizuální styl, jenž se použije na aktuální výřez, můžete zadat následující vizuální styly.
vizuální styly.
• 2D drátový model, ve kterém jsou hranice objektů znázorněny pomocí přímek a křivek.
• 3D drátový model ve kterém jsou hranice objektů znázorněny pomocí přímek a křivek.
• Skrytý , použití 3D drátového rámu k vyznačení čelního zobrazení 3D objektu, skrytí neviditelných čar.
• Ploché, rozdělení povrchu 3D objektu na mozaikové roviny a obarvení povrchu tak, aby odpovídal aktuální barvě 3D objektu.
• Gouraudovo, obarví povrch 3D objektu, zbarvení je konzistentní s aktuální barvou 3D objektu.
• Ploché + hrany, rozdělení povrchu 3D objektu na mozaikové roviny, obarvení povrchu, použití 3D drátového rámu pro zobrazení přední části 3D objektu a skrytí neviditelných čar.
• Gouradovo + hrany, obarvení povrchu 3D objektu a použití 3D drátového modelu pro zobrazení přední části 3D objektu, který skrývá neviditelné čáry.
U 3D objektů se zakřiveným povrchem používá ploché stínování velký počet mozaikových rovin k aproximaci povrchu a stínování každé roviny, gouraudovo stínování stínuje přímo povrch. V efektu zobrazení je tedy gouraudovo stínování často plynulejší a realističtější než ploché stínování. V obou případech - ploché stínování i gouraudovo stínování skrývájí neviditelné části.
POZNÁMKA - Pokud změníte vizuální styl, změní se efekt zobrazení všech objektů v aktuálním výřezu. Vizuální styl nelze nastavit pro objekt samostatně.
Zobrazte objekty - kružnice, oblouky a obloukové polylinie, jako krátké vektory a použijte úsečky k přiblížení vzhledu křivek.
Počet krátkých úseček ovlivňuje rozlišení křivky. Čím větší počet, tím vyšší rozlišení, tím hladší křivka, a čím menší počet, tím nižší rozlišení a tím hrubší křivka. Rozsah hodnot rozlišení je celé číslo mezi 1 a 20000. Po nastavení hodnoty rozlišení se objekt křivky přegeneruje. Objekt křivky zobrazený ve vysokém rozlišení je lepší, ale doba regenerace je delší. Proto se tato hodnota při kreslení často nastavuje nižší.
TIPY - Hladkost oblouků a kružnic lze nastavit na kartě Zobrazit v dialogovém okně Možnosti. U obrysu povrchu 3D objektu můžete také nastavit rozlišení a ovlivnit tak efekt jeho zobrazení.
Po operacích skrytí a stínování lze u 3D objektu kontrolovat přesnost zobrazení zakřiveného povrchu.
Změna zobrazení povrchu rozdělením povrchu na mozaikové roviny je podobná plošnému stínování. Čím více rozdělených rovin, tím vyšší přesnost a hladší povrch, čím méně rozdělených rovin, tím nižší přesnost a hrubší povrch. Lze ji řídit systémovou proměnnou FACETRES, rozsah hodnot je 0,01-10, čím větší počet dělicích rovin, tím delší je doba zpracování.
Vyhlazení lze nastavit na kartě Zobrazit v dialogovém okně Možnosti.
1. V tabulce Pohledy > panel Vizuální styly > Vizuální styly
2. Po rozevření nabídky vizuálních stylů vyberte předdefinovaný styl, který chcete přiřadit aktuálnímu výřezu.
1. V tabulce Pohledy > panel Vizuální styly > Oblouk/kružnice hladkost
2. Zadejte hodnotu do vstupního pole. Rozsah hodnot je celé číslo v rozmezí 1-20000.
SKRYJ neboli _HIDE: Odstranění skrytých čar.
MOŽNOSTI neboli _OPTIONS: Spuštění funkce možností programu.
STÍN neboli _SHADE : Zobrazení efektu rovinného stínování entit v aktuálním výřezu.
_SHADEMODE: Nastavení vizuálního stylu aktuálního výřezu.
ROZLIŠ neboli _VIEWRES: Nastavení rozlišení pro objekty.
DISPSILH: Určení, zda se mají zobrazovat obrysové okraje 3D pevných objektů ve 2D a 3D drátovém modelu.
FACETRES: Ovládání plynulosti stínování a vykreslování objektů a objektů s odstraněnými skrytými hranami.
Vizuální styl objektu
Vyberte předdefinovaný vizuální styl, jenž se použije na aktuální výřez, můžete zadat následující vizuální styly.
vizuální styly.
• 2D drátový model, ve kterém jsou hranice objektů znázorněny pomocí přímek a křivek.
• 3D drátový model ve kterém jsou hranice objektů znázorněny pomocí přímek a křivek.
• Skrytý , použití 3D drátového rámu k vyznačení čelního zobrazení 3D objektu, skrytí neviditelných čar.
• Ploché, rozdělení povrchu 3D objektu na mozaikové roviny a obarvení povrchu tak, aby odpovídal aktuální barvě 3D objektu.
• Gouraudovo, obarví povrch 3D objektu, zbarvení je konzistentní s aktuální barvou 3D objektu.
• Ploché + hrany, rozdělení povrchu 3D objektu na mozaikové roviny, obarvení povrchu, použití 3D drátového rámu pro zobrazení přední části 3D objektu a skrytí neviditelných čar.
• Gouradovo + hrany, obarvení povrchu 3D objektu a použití 3D drátového modelu pro zobrazení přední části 3D objektu, který skrývá neviditelné čáry.
U 3D objektů se zakřiveným povrchem používá ploché stínování velký počet mozaikových rovin k aproximaci povrchu a stínování každé roviny, gouraudovo stínování stínuje přímo povrch. V efektu zobrazení je tedy gouraudovo stínování často plynulejší a realističtější než ploché stínování. V obou případech - ploché stínování i gouraudovo stínování skrývájí neviditelné části.
POZNÁMKA - Pokud změníte vizuální styl, změní se efekt zobrazení všech objektů v aktuálním výřezu. Vizuální styl nelze nastavit pro objekt samostatně.
Rozlišení zobrazení křivky
Zobrazte objekty - kružnice, oblouky a obloukové polylinie, jako krátké vektory a použijte úsečky k přiblížení vzhledu křivek.
Počet krátkých úseček ovlivňuje rozlišení křivky. Čím větší počet, tím vyšší rozlišení, tím hladší křivka, a čím menší počet, tím nižší rozlišení a tím hrubší křivka. Rozsah hodnot rozlišení je celé číslo mezi 1 a 20000. Po nastavení hodnoty rozlišení se objekt křivky přegeneruje. Objekt křivky zobrazený ve vysokém rozlišení je lepší, ale doba regenerace je delší. Proto se tato hodnota při kreslení často nastavuje nižší.
TIPY - Hladkost oblouků a kružnic lze nastavit na kartě Zobrazit v dialogovém okně Možnosti. U obrysu povrchu 3D objektu můžete také nastavit rozlišení a ovlivnit tak efekt jeho zobrazení.
Přesnost povrchového zobrazení
Po operacích skrytí a stínování lze u 3D objektu kontrolovat přesnost zobrazení zakřiveného povrchu.
Změna zobrazení povrchu rozdělením povrchu na mozaikové roviny je podobná plošnému stínování. Čím více rozdělených rovin, tím vyšší přesnost a hladší povrch, čím méně rozdělených rovin, tím nižší přesnost a hrubší povrch. Lze ji řídit systémovou proměnnou FACETRES, rozsah hodnot je 0,01-10, čím větší počet dělicích rovin, tím delší je doba zpracování.
Vyhlazení lze nastavit na kartě Zobrazit v dialogovém okně Možnosti.
Nastavení vizuálního stylu objektu
1. V tabulce Pohledy > panel Vizuální styly > Vizuální styly
2. Po rozevření nabídky vizuálních stylů vyberte předdefinovaný styl, který chcete přiřadit aktuálnímu výřezu.
Nastavení zobrazení rozlišení křivky
1. V tabulce Pohledy > panel Vizuální styly > Oblouk/kružnice hladkost
2. Zadejte hodnotu do vstupního pole. Rozsah hodnot je celé číslo v rozmezí 1-20000.
Související příkazy
SKRYJ neboli _HIDE: Odstranění skrytých čar.
MOŽNOSTI neboli _OPTIONS: Spuštění funkce možností programu.
STÍN neboli _SHADE : Zobrazení efektu rovinného stínování entit v aktuálním výřezu.
_SHADEMODE: Nastavení vizuálního stylu aktuálního výřezu.
ROZLIŠ neboli _VIEWRES: Nastavení rozlišení pro objekty.
Související systémové proměnné
DISPSILH: Určení, zda se mají zobrazovat obrysové okraje 3D pevných objektů ve 2D a 3D drátovém modelu.
FACETRES: Ovládání plynulosti stínování a vykreslování objektů a objektů s odstraněnými skrytými hranami.
zw@zw.cz | +420 732 174 118 | +420 737 398 182
Provozuje ARCH LAB, s.r.o., Wanklova 743/4, 779 00 Olomouc, IČ 28580591
ZWCAD 2025 | Verze | Ke stažení | Eshop | Obchodní podmínky
Použité ochranné známky jsou majetkem svých jednotlivých vlastníků.